Obserwatorzy

sobota, 17 sierpnia 2019

Cardigan

Witam wszystkich 
Ten cardigan zrobiłam już jakiś czas temu ..
Jest bardzo prosty w wykonaniu i nawet ktoś kto zaczyna przygodę z drutami
 poradzi  sobie z wykonaniem,posiadając dużo cierpliwości.
Cierpliwość to domena osób kochających dzierganie.


Wykonany jest ściegiem ryżowym 
Rz. 1 (na prawej stronie robótki): 1 o.p., 1 o.l.
Rz. 2 (na lewej stronie robótki): przer. na lewo ponad oczkami prawymi i na prawo ponad oczkami lewymi.



Tak jak widzicie na tym schemacie są to prostokąty i tylko ujmowane oczka na  ramiona .


Na początku trzeba wykonać próbkę ściegu ,bo możecie mieć inną  włóczkę niż moja i ilość oczek tak ,jak i grubość drutów będzie wtedy inna.
Trzeba obliczyć ile oczek mieści się na szerokość w 10 cm.
 Mój jest robiony na drutach 3,5 i wyszło mi, 20o w 10cm (na szerokość)
Trochę tych oczek miałam do przerobienia zwłaszcza że jestem z tych bardziej krągłych kobiet 
i długość cardiganu ma jakieś 90cm taki płaszczyk 


Zasada jest taka że przody są szersze w sumie o 10 cm .
Każda część  swetra robiona jest osobno .

Mój tył ma szerokość 70 cm (czyli 140o+2obrzegowe,czyli 142o)
przód ma 40 cm( 80o+2o,brzegowe,czyli 82o)

Zaczynamy od tyłu.

Nabieramy odpowiednią  ilość oczek na druty o odpowiedniej grubości (taka jak wychodzi z waszych obliczeń) aby wykonać tył.
robicie cały czas tak samo na takom długość jak wam odpowiada , 
potem zaczynamy zamykać oczka aby wykonać skos ramienia .
W każdym rzędzie robótki raz z jednej strony raz z drugiej , ja zamykałam po 10o 5 razy z każdej strony.
Po wykonaniu ramion wykonać jeszcze dwa rzędy i zamknąć oczka na dekolt.

Przód
Nabieramy oczka ,robimy na długość jak tył i zamykamy oczka na skos ramienia ,robimy dwa rzędy i zamykamy resztę oczek .

Teraz zszywamy ramiona i nabieramy oczka na rękawy z robótki .
Możecie wykonać rękawy osobno  i potem zszyć całość.
Ja jednak wolałam zszyć ramiona ,nabrać oczka na rękawy w trakcie robienia przymierzyć i zobaczyć jaka długość mi odpowiada,i tom metodę polecam.
Mogą to być dwa prostokąty ,albo możecie przerabiać dwa oczka razem z każdej strony np.w co 5rzędzie i mieć rękaw nieco węższy na dole.
Ja po zszyciu całego swetra obrobiłam go na około na szydełku oczkami ścisłymi rękawy również.

Możecie  zapiąć ozdobna agrafką lub nosić rozpięty,a może doszyć duże zatrzaski to już jak komu się podoba.


Dziękuję za odwiedziny i dobre słowo
pod postami .
Ewa

11 komentarzy:

  1. Cześć Ewuś!
    sweterek fajny i ja też pomimo upałów męczę się nad kardiganem .
    Pozdrawiam i czekam na częstsze wpisy !

    OdpowiedzUsuń
  2. Szarość świetnie komponuje się z wieloma kolorami. Taki kardigan sprawdzi się w wielu stylizacjach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładny
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny cardigan, w prostocie jest jego styl i urok. Piszesz,że osoba początkująca sobie z nim poradzi. Może i tak, ale musi mieć bardzo dużo cierpliwości i równo dziergać. Pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny sweterek, w sam raz na nadchodzącą jesień. Pozdrawiam serdecznie :)).

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny sweterek, w sam raz na nadchodzącą jesień :)).

    OdpowiedzUsuń
  7. Ewo przepiękny kardigan by się nim otulić jak znalazł :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczny, prosty, szary :o) to wszystko czego mi potrzeba ;o)
    Pozdrawiam serdecznie :oD

    OdpowiedzUsuń
  9. Sliczny, chyba jednak nie mialabym cierpliwosci na taka spora robotke...

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie dziś myślałam o takim kardiganie ala płaszczyk i jak na zamówienie Twój przepis. Dzięki ,skorzystam .Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń

jestem strasznie szczęśliwa że mnie odwiedzacie
i zostawiacie wpisy
Serdeczne Dzięki ;-)