Obserwatorzy

sobota, 11 października 2014

Jak zrobić Czapkę i Komin na Zimę

 CZAPKA  i  KOMIN

Wiele osób prosi mnie  o opis jak zrobić taki komplet .
Ale ja nie potrafię tworzyć opisów ,większość rzeczy robię na wyczucie.
Jednak po namowach ,uległam .
Tylko czy komuś to się przyda?
Możecie sobie Sami zaprojektować jaki wzór będzie miał Wasz komplet .
Jest tyle pięknych wzorów .  

Komplet jest zrobiony z włóczki "Czterdziestka "Arelanu 300m w 100g.
Potrzebne będą 4 motki.
KOMIN

Ja wykorzystałam
motyw liści oto schemat

Motyw warkocza na 8 oczek i brzeg  mały warkocz Tu znalazłam filmik

Nabieramy na druty nr 4,0 jedną nitką 104oczka +2 oczka brzegowe = 106 oczek
 przerabiamy 1 rządek prawymi oczkami.
 I teraz możemy zacząć robić nasz wzór .

A tak sobie czasem  rozrysowuje swoje projekty .może to niezbyt profesjonalne ale zawsze wolałam schematy i obrazki niż opisy ,więc moje gryzmoły są dla mnie bardzo pomocne
komin
miejsca zaznaczone na żółto to oczka przerabiane na lewo (prawa strona robótki)
Po lewej stronie robótki oczka przerabiamy jak schodzą z drutu ,narzuty na lewo.

Myślę że da się z tego odczytać jak przerabiać wzór .
Jeśli chodzi o duży warkocz z ośmiu oczek to przeplatałam go co 6 małych warkoczyków.
Robótkę robimy na wysokość 130cm na surowo,zamykamy oczka
i pierzemy w letniej wodzie ,wyciskamy i blokujemy  (po zblokowaniu komin ma jakieś 150cm)
zszywamy tak,żeby jak najmniej było widać szew ,
i gotowe.

CZAPKA 
 Czapka jest robiona podwójna nitką rozmiar jest uniwersalny (54-58 cm obwód głowy)ale jeśli chcemy mniejszą , wystarczy użyć drutów w mniejszym rozmiarze do zrobienia ściągacza.

Nabieramy na druty nr 3,5 podwójna nitką 92oczka+2 oczka brzegowe=94 oczek 
przerabiamy jeden rząd oczkami prawymi . I robimy ściągacz .

Motyw małego warkoczyka stanowi ściągacz ,który powtarzamy 5 razy .

1 Rząd- 1 o brzegowe ,*2 o lewe ,warkoczyk(2o prawe)*,( powtarzamy **)
2 Rząd -  przerabiamy tak jak oczka schodzą z drutu ,prawe na prawo ,lewe na lewo.
3 Rząd -1 o brzegowe,*2 o lewe ,1 o prawe,narzut,1 o prawe*(powtarzamy **)
4 Rząd - tak jak 2 rząd 
5 Rząd -1 o brzegowe *2 o lewe ,(3 o prawe.,przełożyć 1-sze o. ponad 2 pozostałymi oczkami, aby to oczko otoczyło 2 ost. o. z prawego drutu)*(powtarzamy**)
6 Rząd - tak jak 2 rząd ,narzut na lewo.

Na filmiku, lik powyżej bardzo dobrze jest pokazane jak powstają te warkoczyki .

Zmieniamy rozmiar drutów na nr5,00 I zaczynamy nasz ażur z obrazka (schematu) 

czapka
,pamiętamy żeby duży warkocz z 8 oczek przepleść od razu .Później przeplatamy go stopniując wielkość tak jak to widać na foto (ja robiłam na wyczucie) .Za każdym razem jak przeplatałam to zmniejszałam ilość oczek (przerabiając 2 o razem po środku warkocza )i w ten sposób nie widać odjętych oczek a warkocz ładnie się zmniejsza .
Motyw robimy na wysokość 18-20cm i od tej wysokości zaczynamy ujmować oczka w pozostałych motywach  tak żeby robótka nie straciła na wyglądzie. I żeby zachować stopniowanie wzoru .
tu widać  stopniowanie wzoru

Ja zawsze zostawiam na końcu około 20 oczek (czasem mniej ,czasem więcej}i związuję .
Zszywamy i gotowe,
czapka może mieć wysokość jaka Wam się podoba moja ma (28cm)
 Raczej nie piorę czapek (tylko czasami zależy od wełenki ) tej nie prałam.Mam nadzieję że komuś przydadzą się te moje gryzmoły.

Serdecznie Wszystkich Pozdrawiam
EWA






67 komentarzy:

  1. Świetny komplecik. Bardzo dziękuję za opis. Pozdrawiam cieplutko i zapraszam do siebie :) http://wharmonii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny komplet zrobiłaś Ewuniu, czapka taka figlarna w kształcie, bo wąska i wysoka, a zestaw wzorów bardzo ciekawy i jeszcze opis na dodatek, moje uznanie i pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwuś dziękuję ,czyli można się jakoś domyśleć co i jak .

      Usuń
    2. Czy mały warkoczyk składa się z dwóch, czy z czterech oczek? Pozostały opis jednoznaczny.

      Usuń
    3. Iwonko z dwóch oczek prawych
      zaraz dopiszę przy czapce jak to idzie rząd po rzędzie :-)

      Usuń
  3. Komplet przepiekny, a ja wlasnie szukam czegos fajnego na komin i zainspirowalas mnie , bede kombinowac:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo się cieszę ,jak coś to jestem do dyspozycji :-)

      Usuń
  4. Cudny komplet!!!Dzięki za opis!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Komplet jest super.A odczytać da się wszystko .
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny komplet a opis, który stworzyłaś, uwierz mi przyda się niejednej osobie.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ładny komplet. I dziękuję za opis, skorzystam :)
    Papa, Marta

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ładny wzór wykorzystałaś.
    Opis, jak dla mnie, bardzo czytelny. Z pewnością się przyda.
    Pozdrawiam. Ola.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ewuniu! Jaki piękny komplecik! Wzorek rozpisałaś medalowo. Mam tysiąc kominów,ale od razu częstuję się Twoim opisem bo taki też muszę mieć do swej kolekcji. Bardzo się przyda przejrzysty opis i można usiąść i tak po prostu dziergać.Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy się przyda? Jak możesz mieć wątpliwości? Komplet jest przecudnej urody i wydziergam go z wielką ochotą. Pięknie dziękuję za opis i ściskam Ewuniu serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepiękny komplecik, dziękuję za wzór.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Komplet rewelacyjny. Opis jak najbardziej się przyda i jest zrozumiały. Osobiście nie przepadam za czapkami, bo koszmarnie w nich wyglądam, ale jak mróz przyciśnie, to nie zwracam uwagi na wygląd.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Komplet jest cudny, podoba mi się kombinacja wzorów. Opis jest bardzo czytelny, na pewno z niego skorzystam.Cieplutko pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny komplet, a opis na pewno przyda się niejednej dziewiarce :).

    OdpowiedzUsuń
  15. Jasne,że się przyda:))Dzięki:))

    OdpowiedzUsuń
  16. Komplet cudny!!!!! ,na pewno skorzystam:)cieplutko pozdrawiam:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bardzo lubię "czterdziestkę":)

      Usuń
    2. Wiesz Anitko że w Arelanie jest sklep stacjonarny firmowy i można kupić wełenkę .

      Usuń
  17. Bardzo mi się podoba połączenie różnych wzorów. Pozdrawiam serdecznie, Ola.

    OdpowiedzUsuń
  18. Wiesz Ewo, tak to rozpisałaś, że ja amator wzorkowy (prawe - lewe najlepiej mi wychodzą, no i jakiś warkocz) może się podejmę... Zachęciłaś mnie tym postem. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Dobry wieczór.
    Rozpisanych wzorów nigdy nie jest zbyt dużo :)
    Tym bardziej, ze komplet niezwykle udany.
    Też tak sobie rozpisuję wzory. I gryzmolę po nich jeszcze okrutnie.
    Bardzo podziwiam osoby, które tworzą te dokładne opisy do swoich dzianin.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Cieszę się, ze trafiłam dzisiaj do Ciebie. Fajna czapka i komin. Chyba podejmę się tego zadania i z Twoją pomocą zrobię. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Kursik super i z pewnością się przyda :) może sama spróbuję ...zobaczymy:)Pozdrawiam Ewcia:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetne połączenie wzorów. Czapka i ocieplacz doskonale wykonane. Opis jest czytelny, zrozumiały, dziękuję. Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Piękny komplet wyczarowałaś na drutach! Ja tak nie potrafię : ( To znaczy... nie próbuję, bo bo mam chore stawy i palce bardzo bolą : ( Ale myślę, że wielu ten kursik się przyda i niejedna dziewiareczka skorzysta, bo efekt wspaniały!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo ładny zestaw, idealny na jesienno-zimowe chłody :) A i kursik przystępnie napisany, nic tylko dziergać!

    OdpowiedzUsuń
  25. Kurs bardzo przydatny i na pewno się przyda:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  26. Koniecznie muszę przekazać Twój kurs mojej teściowej.. ;)))) Bo mi jeszcze daleko oj daleko.

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo ładnie wszystko rozpisałaś. Niestety dla mnie druty, to nadal tajna magia. Komplet jest bardzo ładny.
    Pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń
  28. Piękny komplet i bardzo czytelnie rozpisany:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  29. Ojej jaki piękny komplet. Myślę,że się przyłożę do niego i skorzystam z Twojej rozpiski. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  30. Śliczny komplecik, bardzo mi się podoba. Za opisy dziękuję, ja na pewno z nich skorzystam, pozdrawiam
    Małgosia

    OdpowiedzUsuń
  31. Cudny komplet :-) Piękny kolor.
    Z całego serca dziękuję za opis :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  32. Mnie średnio interesuje opis jako opis bo nie lubie odtwarzać czyiś projektów. Jednak nie mogę sie powstrzymać, żeby nie napisać jak cudna jest ta praca. Przepiękny komin i ta czapka pasuje do niego idealnie. Gratuluje projektu i pomysłu. Rozmumiem problem z opisem gdyż sama wykonuje swoje prace "na czuja" :). Pozdrawiam serdecznie !!

    OdpowiedzUsuń
  33. Very beautiful set!!!!
    Happy week.:*

    OdpowiedzUsuń
  34. Przepiękny komplet!!! Bardzo ładny kolorek!!!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo ładny ten komplecik:) Śliczny wzór. Przy okazji właśnie przeczytałam poprzedni post i dowiedziałam się o łódzkim kiermaszu. Ale mam refleks:( Rzeczywiście słabo był reklamowany, nic o nim nie wiedziałam, a tez chętnie bym tam wpadła na chwilę pooglądac. Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  36. Que bonito trabajo!! Gracias por compartir...

    OdpowiedzUsuń
  37. Piękny komplet. Dzięki za instrukcję.

    OdpowiedzUsuń
  38. Cześć :) Miło Cię poznać :) piękne te Twoje maki, chyba to twoje ulubione kwiaty? Na drutach się (jeszcze;))) nie znam ale bardzo podobają mi się Twoje druciane robótki. Do zobaczenia :) I dziękuję za wpis na moim blogu.

    OdpowiedzUsuń
  39. A ja uwielbiam czapki, kominy, chusty i ogólnie pojęte akcesoria, dużo czapek robię i zawsze chętnie korzystam z opisów, zwłaszcza, że Twój opis jest świetny, wzór bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Jak możesz mieć wątpliwości czy opis tak przepięknego kompleciku się komuś przyda?!!! Mnie na pewno!!!! Pozdrawiam serdecznie!!!

    OdpowiedzUsuń
  41. Piękny komplet, wzór świetnie rozpisany, bez całego tego niezrozumiałego bełkotu, którym czasem są przeładowane profesjonalne opisy. Po co komplikować coś, co - jak widać - tak jasno i przejrzyście można przedstawić! Gratuluję i dziękuję jednocześnie, bo chętnie skorzystam!

    OdpowiedzUsuń
  42. Cudny komplet, dzięki za rozpiskę, bardzo jasno i wyraźnie, dla wielu z nas będzie przydatna.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  43. Zgapiłam się Ewo, a tu u Ciebie takie ciekawe rzeczy, opisy, schematy - super! Ja coraz bardziej się do takich zapisów przekonuję, bo coraz lepiej idzie mi ich czytanie ;) A wzór ściągaczowy, który tutaj widzę właśnie wykorzystuję :):):) Strasznie mi się on podoba i w Twojej czapce też świetnie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  44. Piękny komplet ! Podziwiam pani prace,są dopracowane w każdym calu,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  45. Zakochałam się w tym komplecie! I podziwiam, oglądając Pani pozostałe dzieła, jestem pod ogromnym wrażeniem! Chciałam zrobić taki komplet dla siebie, niestety jako początkująca nie wiem jak odczytać schematy... :( Może mogłaby mi Pani pomóc? Pozdrawiam! Karolina

    OdpowiedzUsuń
  46. Pani Ewo, czy używała Pani drutów na żyłce? Może głupie i banalne pytanie, ale nie wiem jakich drutów użyć, aby zmieścić te wszystkie oczka na drucie :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  47. Jeśli chodzi o motyw liści, to kiedy robi Pani narzut lewy a kiedy prawy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Narzuty robimy w rzędach nieparzystych ,
      rzędy parzyste przerabiamy jak oczka schodzą z drutów prawe na prawo, lewe na lewo ,narzuty na lewo

      Usuń
  48. Bardzo ładny komplet i tak pięknie rozpisany,Skorzystam i bardzo dziękuję.
    IrenaS.

    OdpowiedzUsuń
  49. O matko jaki piękny komplet! Chylę czoła przed takim talentem. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  50. Witam serdecznie! Bardzo się cieszę, że trafiłam na Pani bloga :) komplet jest piękny i planuje go wykonać. Niestety, jestem początkująca w drutach i nie wiem niektórych rzeczy. Czy użycie grubej włóczki (wg producenta przeznaczonej na druty 5tki) jest możliwe według Pani opisu i użytych przez Panią drutów? Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  51. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja użyłam włóczki która ma 300metrów w 100 gramach,i robiłam w dwie nitki .
      Czyli robiąc jedną nitką powinna mieć mniej więcej 150m w 100g.
      A ile metrów ma ta włóczka ,którą pani wybrała.

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedz. Już znalazłam włóczkę, którą Pani użyła :) wzór wychodzi pięknie! Pozdrawiam

      Usuń
  52. Super opis , nalezą się gorące podziękowania bo nie wszystkie Panie blogerki chcą wyjawić takie tajemnice.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  53. Chociaż zima ma się ku końcowi, a właściwie to jej u nas nie było to mam zamiar zrobić czapkę z Twojego przepisu. Cieszę się, że trafiłam na taki fajny blog drutowy.Pozdrawiam i dziękuję za fajny wzór. Ania

    OdpowiedzUsuń

jestem strasznie szczęśliwa że mnie odwiedzacie
i zostawiacie wpisy
Serdeczne Dzięki ;-)