Obserwatorzy

niedziela, 16 listopada 2014

Zimowa Czapka z Pomponem (Jak zrobić)

Zimowa Czapka z Pomponem 

Zrobiłam dla córki taką prostą czapkę w warkocze
z pomponem 
 Ściągacz ma 10cm ,a cała czapka 30cm.
Powstała z 1 motka i trochę  następnego ,robiłam w dwie nitki.
Na drutach nr3,5 ściągacz,5,5 reszta czapki ,bezszwowo. 
~~~~~~~~~~~~
Czapka jest na prawdę ciepła
Włóczka to oczywiście Czterdziestka (Arelan)kolor surowy .
W kolorystyce nie ma bieli ,tylko taka o nazwie surowa(troszkę taka (ecru)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Czapkę można nosić w dwojaki sposób  taką jak na pierwszym zdjęciu .
Lub
można podwinąć i powstanie taka narciarka.
 ~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~
DLA CHCĄCYCH ZROBIĆ TAKĄ  CZAPKĘ 
(dla początkujących dziewiarek)

Włóczka -Czterdziestka(300m w 100g)

Ściągacz powstał z 88 oczek ,podwójna nitka.,druty nr3,5.
Ja dla ułatwienia ,ponieważ robimy czapkę na okrągło  założyłam sobie marker na początku przerabiania pierwszego rzędu .W ten sposób wiem gdzie mi się zaczyna następny rząd .

Po 10 centymetrach ściągacza podwójnego (*2oprawe,2olewe*)
powtarzać od*do*
Zmieniamy druty na rozmiar5,5 
przerobiłam jeden rząd oczkami prawymi i dodałam w międzyczasie 2 oczka,co daje nam 90 oczek na wzór warkoczy .
 Zaczynamy robić warkocze:
1. Rząd -*2o lewe ,6o prawych ,1o lewe,6o prawych *  ,powtarzamy od*do*
2.Rząd- jak 10
3. Rząd-jak oczka schodzą z drutów ,prawe na prawo ,lewe na lewo.
4. Rząd-tak jak3
5. Rząd-tak jak3
6. Rząd-jak3
7. Rząd jak3
8. Rząd jak3
9. Rząd jak3
10. Rząd -*2o lewe ,3o p przełożyć na drut pomocniczy z tyłu robótki ,przerobić 3o prawe ,potem oczka z drutu pomocniczego(na prawo) ,1o lewe ,3o p przełożyć na drut pomocniczy z przodu robótki ,przerobić 3 o prawe ,potem oczka z drutu pomocniczego (na prawo )* powtarzać od*do*

Sekwencje od 2 rzędu do 10 rzędu powtórzyć w sumie cztery razy .
potem :
Czapka składa się z pięciu takich sekwencji w piątej musimy ,zamknąć równomiernie oczka aby zakończyć czapkę.
Ja ukryłam to w miejscu przeplatania się warkocza zaczynając piąty  splot, przerobiłam po 2 o razem w każdym z 6 o prawych ,i w ten sposób warkocz ma po 5 o prawych .I 2 oczka lewe(we wzorze też przerobiłam razem)powstało jedno oczko lewe.
Robię teraz do rzędu 9 tak jak oczka schodzą z drutu .
Znów mamy splot warkocza ,i zamykamy oczka w splocie po 2o razem .
Zostaje niewielka liczba oczek ,które przerabiamy wszystkie w następnym rzędzie po  2 o razem .
Przeciągamy nitkę związujemy i gotowe .Pochować niteczki ,dorobić pompon i można nosić .


 Dziękuję i życzę miłego dziergania   
      
I jeszcze chciałam bardzo serdecznie powitać moich nowych Gości Obserwatorów. 

Fantastycznie, że jesteście i mam nadzieję, że pozostaniecie ze mną na dłużej.

Dziękuję też Wszystkim za liczne odwiedziny i przemiłe komentarze...

Aż chce się więcej i lepiej...
EWA

49 komentarzy:

  1. Super sie prezentuje:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witam jestem laikiem czy mogłaby Pani wstawić do tego jakiś poglądowy szkic rysunkowy?kompletnie tego nie widzę a jestem wzrokowcem i jak to zobaczę to będzie mi łatwiej tak samo było jak robiłam na szydełku:)pozdraiwam

      Usuń
    2. Na masową skalę raczej takich rzeczy nie da się robić http://www.redisbad.pl/kategoria/czapki

      Usuń
  2. To ja jestem jedną z nowych obserwatorek.Jestem pełna podziwu dla pięknych rzeczy,które wychodzą z Twoich rąk.Nabieram ochoty,by zrobić sweterek wzorem w warkocze i liście,który bardzo mi się podoba.Pozdrawiam-Ala

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacja!!!! Mówiłam,żeś Mistrzunio!!!! Piękna i świetnie rozpisana...muszę taka zrobić!!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna czapka, wzór warkoczowy rewelacja. Pozdrawwiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna czapka, wzór warkoczowy rewelacja. Pozdrawwiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna czapka !!! Klasyczne warkocze i kolor. Wygląda szlachetnie. Jeśli pozwolisz zrobię sobie podobną:))) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Ewuś- czapa jest świetna. Szkoda tylko, że córka jej nie zaprezentowała:-) Ściskam niedzielnie. Ela

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna czapa bardzo mi się podoba.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudna czapka. Na pewno głowa w niej nie zmarznie. Pozdrawiam cieplutko :))

    OdpowiedzUsuń
  10. Czapka extra i świetny kolor. Lubię takie czapy pomponiaste dla dziewcząt.
    Wiele osób skorzysta z Twojej rozpiski. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetna czapka. Podoba mi się kombinacja warkoczy. Dziękuję za inspirację. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękna czapka w pięknym kolorku :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Z taką czapką zima niestraszna, còż, mnie nawet tak szczegòłowy przepis nie pomoże!

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ładna czapka i bardzo w moim stylu bo uwielbiam warkocze. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ładna czapka,warkocze dodają jej uroku-:)
    I dziękuję za tutorial,mimo paru poczynionych drutowych ubrań ,czapki jeszcze nie zrobiłam.A z Twoja pomocą kto wie....
    Pozdrawiam-:))))

    OdpowiedzUsuń
  16. Wspaniała czapka :-) Uwielbiam warkocze :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  17. urocza czapeczka i fajnie że dajesz wskazówki jak robić! Pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo ładna czapka!Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  19. Super czapka i jak na nią patrzę, to aż żałuję, że jestem niedrutowa:)
    Uwielbiam warkocze i pompony!
    Pozdrowienia:))

    OdpowiedzUsuń
  20. bardzo ładna czapka, córcia wygląda uroczo w niej ! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Przyszła pora na czapki, Twoja jest fajniutka :) Za kursik dziękujemy!

    OdpowiedzUsuń
  22. Dziękuję za kursik. Ja zawsze mam problem z metodą jaką powinno się nabierać oczka na czapkę. Można liczyć na pomoc? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. fantastyczna czapa :-)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  24. wunderschön ist die Mütze für Deine Tochter, ich liebe Zopfmuster, danke für die Strickanleitung ;-)))

    Liebe Sonntagsgrüße schickt Dir Traudi

    OdpowiedzUsuń
  25. Uwielbiam czapki! A jak mają warkocze to .. hm... super! :)))
    Pozdrawiam, Marta

    OdpowiedzUsuń
  26. O que nos faz amigos é essa capacidade de sermos muitos, mesmo quando somos dois.
    Pe. Fábio de Melo
    Obrigada querida pela amizade carinhosa!
    Um doce abraço, Marie.

    OdpowiedzUsuń
  27. Śliczna czapka! Ma piękne warkocze :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  28. Super czapka! Bardzo lubię czapki jasne i w warkocze.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  29. O, moje ulubione warkocze :) Efekt wspaniały, ślicznie ją wydziergałaś... i ten pompon :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Zima przyszła pewnie czpka się przydała. Super Ci wyszła. Opis ok.
    Pozdrawiam noworocznie
    Pa

    OdpowiedzUsuń
  31. Piękna klasyczna czapka zimowa, idealna na mrozy dla kobiety i dziewczyny w każdym wieku :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Sama chętnie chodziłabym w takiej czapce :) Musi być pewnie bardzo ciepła, a wygląda rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Bardzo ciekawy arykuł. Pozdrawiam serdecznie autora.

    OdpowiedzUsuń
  34. Bardzo fajnie opisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  35. na jaki wiek ta czapka, bardzo ładna.

    OdpowiedzUsuń
  36. na jaki wiek ta czapka, bardzo ładna.

    OdpowiedzUsuń
  37. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  38. Bardzo ładna czapeczka, zaczynam robić dla moich kochanych wnusiów. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  39. Sliczne dziergadelko. W ogole jestem zachwycona blogiem i robotkami tu pokazywanymi. Dolacze do grona obserwatorow.

    OdpowiedzUsuń

jestem strasznie szczęśliwa że mnie odwiedzacie
i zostawiacie wpisy
Serdeczne Dzięki ;-)